Secret of Steel - Recenzja Armii Separatystów
„Z armią czy bez, musisz sobie zdawać sprawę, że już po tobie.„
Rozpiska
Cała recenzja jest pisana z perspektywy rozgrywek na turnieju Galaktyki w Ogniu, na którym pierwszy raz w Polsce dzięki naszemu poświęceniu Separatyści mogli zrobić niezłe zamieszanie.
Armia była prosta, złożona z zawartości 3 starterów. Wydawałoby się, że nic nadzwyczajnego…
Tata grał na poważnym i szanowanym turnieju Galaktyka w Ogniu i rozegrał 3 bitwy następującą rozpiską: Generał Grevious + 5 oddziałów droidów + 3 oddziały droiteków
Liczebność!
Pierwsze, na co zwracasz uwagę stojąc naprzeciwko Separatystów to HORDA droidów. Ogromna przewaga żołnierzy po stronie przeciwnika już na początku gry wywołuje pewien niepokój…
Szybko zdajesz sobie sprawę z tego, że nie dasz rady zabić wszystkiego. A wierzcie mi, wygrałem ten turniej grając rozpiską o bestialskiej sile ognia i ledwo zniszczyłem połowę tego potopu stali. Nie żartuję!
Droidy B1:
Kosztuję tyle co nic, a oddział 8 modeli razem z E-5C kosztuje 60 pkt. Za tą cenę mamy 10 kostek ataku i 8 pkt życia. Wydaje się, że nic nie potrafią, ale nie dajcie się zmylić. Razem z konwersją surge 2 oddziały mi zniszczyły w pełni zdrowy oddział Wookiech (12 pkt życia) :O.
Rakieta ma tą wadę, iż można wpaść w pułapkę AI, czyli strzelamy zanim bierzemy Aim. W zasadzie wniosek jest taki, iż nie ważne ile masz kostek ataku i jak silny ostrzał. Wszystkich droidów i tak nie dasz rady zabić…
Generał Grevious
Myślałeś, że Luke Skywalker albo Darth Vader są poteżnymi wojownikami?
Myliłeś się! Grevious to najpotężniejszy użytkownik mieczy świetlnych z jakim walczyłem. Rzuciłem w niego ścianą ciał, wszystkim, co miałem. A gość metodycznie ich wycinał i padł dopiero w 6 turze po 41 atakach…
Niezrównany zabójca
Po tym jak zobaczyłem, co mój tata robi z Greviousem (który jest świetnym graczem to opadła mi szczęka) i muszę skupić się na tej postaci. Muszę!
PLUSY:
- Straszliwie trudny do zabicia – Osiem punktów życia, czerwona kostka obrony, umiejętność bloku (konwersja surge obronnego za dodge), zasada Impervious (czyli wzmocniona odporność na Pierce). Mało tego, z agressive tactics oraz własnych kart dokłada kolejne surge. Krótko mówiąc pancerz 3+, lepszy od Boba Fetta.
- Bardzo mobilny – Rusza się miarką 2. Dodatkowo ma Relentless, czyli atakuje po ruchu. Scale pozwala mu się swobodnie poruszać po budykach i barykadach bez utraty ruchu. Błyskawicznie dociera do walki wręcz, albo w miejsca na polu bitwy, gdzie jest potrzebny. Dzięki swojemu blasterowi może dodatkowo strzelać i skutecznie zabijać. Warto go brać!
- Rzeźnik – Swoimi mieczami świetlnymi zarąbał mi: Oddział Wookiech, Chewbaccę, Leię, Fleet Trooperów oraz poranił 2 oddział wookiech zanim wreszczcie umarł dobity przez Jyn Erso. Dodajmy do tego jego Command Card z Pip 1, czyli obszarową bombę, która rani wszystko w zasięgu 1. Konwersja surge z agressive tactics pozwoli Ci też wzmocnić obrażenia. W walce wręcz nie dał się zabić nawet Luke Skywalkerowi na turnieju, a to jest trudne zadanie!
- Doskonałe karty taktyki – Tutaj nie ma, co więcej dodawać.
W odpowiedzi na nadzieje twe drogi Separatysto powiem Ci, że:
To jest gość jak byk! Umie zadać cios, nie prztyk. Pożeracz trofeów, nie mumia z muzeów. Nie wariat i nie żółw. Więc do dzieła petencie, przekonasz się święcie, że jest to Hercules i to nie jest kwestia mięśni.
Droiteki
Robią dokładnie, to co w filmie! Jeżeli je widzisz to uciekaj! Nie żartuję.
Mają ogromną siłę ognia, a zasada shield 4 czyni je twardszymi od czołgu. Dodatkowo jedną tarcze odzsykujesz, co turę. Surge od Greviousa im się przyda przy ataku. Suppresive spowoduje, iż przy koncentracji ognia przygwożdzą Cię do ziemi, albo sprawią, że Twoje jednostki uciekną.
Mają jedną wadę. Nie umieją walczyć wręcz, ale dzięki temu, że są pojazdami możesz strzelać do wszystkiego, co się z nimi styka bez żadnych ograniczeń.
Miarka ruchu 3 w formie kołowej pozwoli Ci szybko zajmować ważne miejsca na polu bitwy. Ale powiedzmy to sobie szczerze, szkoda nimi nie strzelać z 4 czarnych i 2 czerwonych kości.
Zdecydowanie najsilniejszy oddział ze wszystkich supportów dostępnych w grze.
WNIOSEK:
Jest to bardzo mocna klimatyczna armia. Jak mój tata mówił, faktycznie jest to pierwsza w pełni taktyczna armia. Z drugiej strony daje nieosiągalne dla innych frakcji możliwości bojowe, dzięki całkowitej przewidywalności dawania żetonów rozkazów razem z surgem. Kiedy wróg nadal ma problemy z losowością rozkazów, Separatyści tego nie mają.
Po grze z nimi w finale jestem przerażony. Turniej wygrałem ledwo na objectiwy.
A najważniejsza rzecz jest taka. Obaj gracze mają satysfakcję z meczu!
Wróg zabija morze żołnierzy, a gracz Separatystów wygrywa 😉
A pierwsze trzy osoby po wpisaniu kodu jestemseparatystą mają zniżkę 5% na wszystkie pudełka do Wojen Klonów 😉
Pamiętaj, że wspierając Paladynat, wspierasz rozwój całego Hobby w Warszawie i w innych miastach!