Klasyka, która na zawsze odmieniła gry fabularne, powraca!
Wampiry – krwiożercze istoty nocy. Stworzenia zrodzone z ciemności, które żyją – a właściwie istnieją – tylko po to, by sycić swe plugawe pragnienie krwią żywych. Niewątpliwie wampiry są potworami.
Jednakże nawet potwory nie muszą być bezmyślne, nieczułe i pozbawione ludzkich odruchów, takich jak skrupuły czy współczucie. W rzeczy samej, wampiry potrafią przezwyciężyć swą nieśmiertelną klątwę – stają się wtedy antybohaterami, a czasem nawet prawdziwymi bohaterami.
Zdecydowana większość z nich jednak pozostaje potworami przynajmniej z ludzkiego punktu widzenia.
******* *******
5 edycja to powrót do pierwotnej wizji Wampira, odważnie przeniesiony w XXI wiek. Choć zasady zostały przeprojektowane, uszanowano rozległą historię znaną z oryginału, rozwijając fabułę od momentu, w którym wcześniej ją przerwano i pokazując szczegółowo, co zaszło w świecie Spokrewnionych, aż do chwili obecnej.
Jako wampir odczuwasz mękę wynikającą z Głodu, bezwzględnego i potwornego pragnienia ludzkiej krwi. Jeśli nie zechcesz mu sprostać, przejmie twój umysł i doprowadzi cię do potwornych czynów. Wszystko po to, by go ugasić.
Każdej nocy będziesz poruszać się po krawędzi brzytwy.
Mroczne cele, zawzięci wrogowie oraz osobliwi sprzymierzeńcy oczekują na ciebie w Świecie Mroku.
******* *******
Oparta o nowatorski cykl Głodu, zawiera także zasady tworzenia wspieranych przez system koterii, Karty Fabuły bezpośrednio angażujące graczy w ich ulubione elementy Świata Mroku, jak również Memoriam – nowy sposób odwzorowywania szczegółowego tła postaci i rozwijania go w trakcie sesji.
Terror Drugiej Inkwizycji, siły stojące za Wojną Gehenny oraz rozbudzona na nowo Wojną Epok – to fundamenty współczesnej kroniki piątej edycji.
Napisz pierwszą opinię o „Wampir: Maskarada Podręcznik Główny + PDF”